ARR
.

Studii de caz pentru conducatori auto transport persoane CPI

STUDIU DE CAZ NR.1

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier de persoane contra cost prin servicii regulate pe traseul Bucuresti – Sibiu si retur cu statie intermediara pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor la Rm. Valcea. Traseul se efectueaza cu un autobuz care are o capacitate de 30 locuri pe scaune si 10 locuri in picioare. Plecarea din Bucuresti este programata la ora 6:00. Autobuzul este utilizat de operatorul de transport in baza unui contract de inchiriere. Viteza medie de deplasare este de 50 km/h.

1. In statia de plecare din Bucuresti sunt 45 de pasageri care doresc sa ajunga la urmatoarele destinatii: 25 de pasageri la Sibiu, 10 pasageri la Rm. Valcea si 10 pasageri la Pitesti. Cati pasageri puteti imbarca si pentru ce destinatie? Justificati raspunsul.
2. Care este documentul de transport pentru tipul de serviciu de transport persoane pe care-I efectuati si de ce document trebuie insotit pe toata durata transportului?
3. Precizati 5 documente care trebuie sa se afle la bordul autobuzului, exceptand actul de identitate, permisul de conducere, certificatul de inmatriculare, diaqrarnele tahograf, rovinieta si asigurarea RCA.
4. Ati ajuns la Sibiu la ora 12:45_ unde efectuati o pauza de 45 de minute si apoi va pregatiti pentru a efectua returul cursei cu plecare la ora 15:00 conform graficului de circulatie. Distanta Bucuresti – Sibiu este de 300 km. La ce ora ajungeti in aceiasi zi la Bucuresti daca viteza medie de deplasare a autobuzului este de 50 km/h si respectati reglementarile privind perioadele de conducere, odihna si pauzele? Justificati raspunsul.

RASPUNSURI


1. La Pitesti nu este statie, deci se pot imbarca 30 de pasageri pentru Sibiu si Rm. Valcea din totalul de 35 pentru aceste destinatii, in limita locurilor pe scaune.

2. Licenta de traseu insotita de graficul de circulatie.

3. Licenta de traseu si graficul de circulatie; copia conforma a licentei comunitare; certificatul de competenta profesionala a conducatorului auto; legitimatia de serviciu a conducatorului auto; contractul de inchiriere in original sau copie conforma cu originalul; asigurarea pentru persoanele transportate si bagajele acestora, in copie;

4. Conducatorul auto nu poate efectua in intregime cursa Sibiu-Bucuresti deoarece nu se respecta perioadele de conducere si de odihna prevazute de reglementarile legale in vigoare.

STUDIU DE CAZ NR.2

Sunteti angajat In calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier de persoane contra cost prin servicii ocazionale. Angajatorul va desemneaza sa efectuati un serviciu ocazional pe ruta Bucuresti – Paris In scop turistic cu un grup de 35 de persoane.
Plecarea din Bucuresti este programata luni la ora 8:00.
Viteza medie de deplasare a autocarului este de 50 Km/h.

1. Prima zi de deplasare se termina cu oprire la Arad unde grupul se va caza pentru odihna pana marti ora 8:00. La ce ora este posibil sa ajungeti la Arad daca respectati reglementarile In vigoare privind perioadele de conducere si de odihna. Distanta Bucuresti – Arad este de 450 km. Justificati raspunsul prin efectuarea calculului.
2. La plecare din Arad. un numar de 5 persoane care nu fac parte din grup va solicita sa-i transportati pana la Budapesta. Cum procedati In aceasta situatie avand In vedere ca aveti legitimatii de calatorie corespunzatoare distantei Arad – Budapesta si autocarul are 45 de locuri pe scaune. Justificati raspunsul.
3. Care este documentul de transport pentru transportul pe care iI efectuati?
4. In ultimele 5 zile ati fost In concediu medical. Sunteti angajat de 30 de zile si ati lucrat numai pe autocare cu tahograf digital. Ce trebuie sa prezentati organelor de control pentru verificarea respectarii reglementarilor In vigoare privind perioadele de conducere, odihna si pauze.

RASPUNSURI


1. Ora 17:45; sunt necesare 9 ore de conducere si 45 de minute pauza


2. Nu se pot Imbarca; nu fac parte din grup; la serviciile ocazionale nu se emit legitimatii de calatorie.


3. Documentul de control cu foi de parcurs pentru servicii internationale ocazionale Intre statele membre UE


4. Formularul de atestare a activitatilor pentru cele 5 zile de concediu medical si cartela tahografica.

STUDIU DE CAZ NR.3

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier contra cost de persoane in trafic national si international.

1. In calitate de conducator auto verificati periodic nivelul lichidelor si lubrifiantilor. Indicati 2 aspecte urmarite in aceasta activitate.
2. La plecarea in cursa managerul activitatii de transport v-a dat instructiuni pentru a adopta un stil de conducere economic si ecologic. Indicati 5 elemente necesare adoptarii unui stil de conducere economic si ecologic.
3. Conduceti un autocar cu 40 de locuri pe un drum in panta acoperit cu zapada. Cum veti actiona pentru a efectua manevra de oprire a autovehiculului?

RASPUNSURI


1. refacerea nivelului acestora, daca este cazul, raportat la marcajele de minim si maxim; urmarirea consumurilor de lichide si lubrifianti ce se pot inregistra pe parcursul exploatarii; identificarea eventualelor modificari calitative ale acestora (culoare, miros, vascozitate)

2. utilizarea optima a vitezei si a rapoartelor cutiei de viteze, asigurarea functionarii motorului In plaja de turatii economica, marcata cu verde pe turometru, utilizarea inertiei vehiculului, accelerari moderate, franare lina/treptata, utilizarea combinata a franelor si a franei de incetinire.

3. se trece intr-o treapta inferioara a schimbatorului de viteze, folosind cu precautie frana de serviciu pentru ca autovehiculul se afla in coborare.

STUDIU DE CAZ NR.4

1. Enumerati 5 verificari tehnice pe care trebuie sa le faceti Inainte de plecarea in cursa la autovehiculul pe care iI conduceti.
2. In timpul unei curse, observati o incalzire excesiva a anvelopelor puntii spate. Indicati doua cauze care pot provoca incalzirea excesiva a anvelopelor.
3. In calitatea dumneavoastra de conducator auto aveti datoria sa asigurati siguranta si confortul pasageri lor. Indicati 4 modalitati privind stilul de conducere prin care indepliniti acest obiectiv.

RASPUNSURI:


1. nivelul uleiului motor, lichidului de racire, lichidul pentru spalarea parbrizului, parbrizul, stergatoarele, instalatia de spalare, verificare sumara privind starea franelor, directiei, pneurilor, functionarea farurilor, semnalizatoarelor, etc

2. rularea in conditii de suprasarcina; rularea cu o presiune mai mica decat cea indicata de catre constructor; eventuale frecari care pot conduce la incalzirea pneurilor etc.

3. franare lina/treptata; accelerari moderate; conducere preventiva cu elementele ei; conducere. defensiva, adaptarea vitezei in curbe pentru a se diminua fortele laterale; etc

STUDIU DE CAZ Nr.5

In calitatea dumneavoastra de conducator auto la un operator de transport rutier urmeaza sa efectuati un transport de persoane in trafic international intre Bucuresti si Geneva.

1. In cadrul pregatirilor pentru plecarea in cursa stabiliti ruta (itinerariul) pe care urmeaza sa va deplasati. Enumerati cel putin 3 elemente pe care trebuie sa le aveti in vedere.
2. Inainte de plecarea in cursa verificati echipamentul minimal de siguranta al autovehiculului. Ce contine acesta? Enumerati 5 elemente.
3. In timpul efectuarii cursei observati ca se degaja fum de la roata spate stanga. Care sunt masurile pe care le luati? Enumerati 5 dintre ele in ordinea in care trebuie luate.

RASPUNSURI:


1. Utilizarea optima a retelei de drumuri, evitarea aglomeratiilor si/sau a zonelor in care apar de regula ambuteiaje, planificarea deplasarii astfel incat sa se poata respecta pauzele regulamentare, planificare locuri pentru efectuarea timpilor de odihna, taxe care trebuie achitate,etc.

2. Stingatoare, triunghiuri reflectorizante, lampa portabila de iluminare, trusa medicala, vesta reflectorizanta, etc.

3. Oprirea autovehiculului intr-un loc sigur, actionare frana de stationare, indrumarea pasageri lor sa se deplaseze la o distanta sigura fata de autovehicul, deschidere usi pentru a permite pasagerilor sa coboare, oprire motor, intrerupere circuit baterie prin actionare intrerupator general, daca este posibil, identificare sursa foc, informare servicii de urgenta, utilizarea stingatoarelor pentru stingerea incendiului daca stingerea incendiului se poate face fara pericol, amplasare triunghiuri reflectorizante,etc.

STUDIU DE CAZ Nr.6

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier contra cost de persoane prin servicii ocazionale in trafic intemational si transport de persoane contra cost prin servicii regulate in trafic national.

1. Efectuati un transport de persoane contra cost prin servicii ocazionale in trafic intemational. Pe parcursul derularii serviciului aveti obligatia sa faceti controale de securitate asupra vehiculului pentru a preveni eventuale acte de infractionalitate transfrontaliera? Cu ce ocazii efectuati aceste controale? Indicati 3 verificari.
2. Indicati 5 factori care va pot afecta capacitatea de conducere.
3. Efectuati transport de persoane contra cost prin servicii regulate in trafic national. Indicati 3 obligatii ale conducatorului auto pe parcursul derularii acestui serviciu.

RASPUNSURI:

1. Verificarile se fac inainte de plecarea in cursa si pe traseu. Functie de momentul in care se fac verificarile acestea cuprind:
– interiorul vehiculului
– compartimente interioare
– toaleta
– compartimente exterioare
– toate incuietorile controlate manual
– echipamentul de securitate si siguranta
– concordanta lista pasageri cu persoanele imbarcate
– bagaje (pentru a nu se transporta alte bagaje decat cele ale calatorilor)

2. Alimentatie insuficienta, alimentatie prea grasa, alimentatie neechilibrata, sedentarismul, consumul de alcool, de droguri, medicamente care afecteaza capacitatea de conducere, etc.

3. Sa emita bilete/legitimatii de calatorie corespunzatoare tarifelor aferente distantei parcurse de persoanele transportate; sa transporte persoane doar in limita numarului de locuri pe scaune inscris in certificatul de inmatriculare sau, in cazul autovehiculelor clasificate, in limita numarului de locuri pe scaune inscris in certificatul de clasificare; sa opreasca in toate statiile prevazute in graficul de circulatie aferent licentei de traseu; sa nu opreasca in alte locuri decat cele prevazute in graficul de circulatie pentru urcarea sau coborarea persoanelor transportate, sa informeze persoanele transportate cu privire la obligativitatea portului centurii de siguranta pe timpul deplasarii vehiculelor; sa permita urcarea in autovehicul numai a persoanelor posesoare de bilete/legitimatii de calatorie sau a celor care beneficiaza de facilitati la transportul rutier, potrivit legii, etc.

STUDIU DE CAZ NR.7

In calitate de conducator auto la un operator de transport rutier, efectuati transport rutier de persoane contra cost prin servicii regulate pe traseul Bucuresti-Bacau si retur cu un autobuz care este utilizat de operatorul de transport in baza unui contract de leasing.
1. Cu ocazia pregatirilor pentru efectuarea serviciului verificati daca aveti documentele necesare efectuarii transportului. Enumerati 5 documente pe care trebuie sa va asigurati ca le aveti la bordul autobuzului, exceptand actul de identitate, permisul de conducere, certificatul de Inmatriculare, rovinieta si asigurarea RCA.
2. Enumerati 3 obligatii ale conducatorului auto la plecarea in cursa Bucuresti-Bacau si pe timpul derularii acesteia.
3. Plecati in cursa la ora 7:00. La ce ora ajungeti la Bacau respectand reglementarile privind perioadele de conducere, odihna si pauzele conducatorilor auto. Distanta Bucuresti – Bacau este de 300 km iar viteza medie de deplasare este de 50km/h.
4. Pentru ziua de luni managerul de transport va spune ca trebuie sa inlocuiti un coleg care efectueaza traseul Bucuresti – Focsani cu prima plecare din Bucuresti. Distanta din Bucuresti si Focsani este de 150 km iar viteza medie de deplasare este de 50 km/h.

Cate curse pe sensul Bucuresti – Focsani puteti efectua pana la luarea unei perioade de odihna?
In ce localitate cap de traseu veti intrerupe activitatea de conducere zilnica? Justificati raspunsul.

RASPUNSURI:


1. certificatul de competenta profesionala al conducatorului auto, licenta de traseu si graficul de circulatie, copia conforma a licentei comunitare, legitimatia de serviciu a conducatorului auto, contractul de leasing in original sau copie conforma cu originalul, asigurarea pentru persoanele transportate si bagajele acestora, in copie;

2. sa asigure urcarea/coborarea bagajelor in/din portbagajul autovehiculului, sa opreasca pentru urcarea sau coborarea persoanelor transportate numai in statiile prevazute in graficul de circulatie; sa nu imbarce in autovehicul mai multe persoane decat locuri pe scaune; sa verifice(elibereze) legitimatii de calatorie; sa informeze persoanele transportate cu privire la obligativitatea portului centurii de siguranta.

3.Determinam necesarul de ore de conducere efectiva astfel:
300km:50km/h = 6 ore.
Desfasurarea programului:
– de la ora 07:00 pana la ora 11:30 conducere
– de la 11:30 -12:15 pauza;
– 12:15 – 13:45 conducere si ajunge la destinatie;

4.Activitatea de conducere se va Intrerupe dupa 9 ore de conducere efectiva desfasurata astfel:
– Bucuresti – Focsani 3 ore conducere 45 minute pauza;
– Focsani – Bucursti 3 ore conducere 45 minute pauza;
– Bucuresti – Focsani 3 ore conducere si va intra in odihna zilnica.

STUDIU DE CAZ. NR.8

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier de persoane contra cost prin servicii ocazionale. Angajatorul va desemneaza sa efectuati un serviciu ocazional pe ruta Bucuresti – Gura Humorului cu un grup de turisti.

1. Inainte de plecare, verificati daca aveti documentele necesare efectuarii transportului.
Care este documentul de transport pentru serviciul efectuat pe relatia Bucuresti – Gura Humorului?
2. Detineti cartela tahografica. In ultimele 10 zile ati fost in concediu de odihna.
Ce trebuie sa prezentati cu ocazia unui control in trafic Intre Bucuresti si Gura Humorului pentru verificarea respectarii reglementarilor in vigoare privind perioadele de conducere, odihna si pauzele conducatorilor auto, in ipoteza ca in ultima luna ati condus numai autobuzul cu care efectuati transportul la Gura Humorului care este dotat cu tahograf analog.
3. Indicati 3 obligatii pe care le aveti la plecare si pe timpul transportului Bucuresti – Gura Humorului din punct de vedere al tipului de serviciu pe care II efectuati.
4. Dupa cursa la Gura Humorului, sunteti desemnat sa conduceti impreuna cu un coleg pe traseul Bucuresti – Paris in cadrul unui serviciu de transport persoane contra cost prin servicii ocazionale. Plecarea are loc in ziua de miercuri ora 19:00. Precizati in ce zi si la ce ora trebuie sa va opriti pentru a efectua Impreuna cu colegul dumneavoastra prima perioada de odihna.

RASPUNSURI:


1. Documentul de control cu foaia de parcurs cu lista pasagerilor completata, barata si stampilata.

2. Diagrama aflata in tahograf pentru ziua in curs formularul pentru atestarea activitatii pentru cele 10 zile de concediu si diagrame tahograf pentru celelalte 18 zile.

3. Sa verifice nominal pasagerii din lista; sa asigure urcarea/coborarea bagajelor in/din portbagajul autovehiculului; sa ofere indicatii privind fixarea centurii de siguranta; sa cunoasca si sa respecte masurile ce trebuie luate dupa un accident sau incident.

4. Joi la ora 16:00.

STUDIU DE CAZ NR.9

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier contra cost de persoane in trafic national si international.

1. Aveti in primire un autobuz 4×2 cu care urmeaza sa efectuati o cursa pe ruta Suceava – Vatra Dornei – Bistrita Nasaud in conditii de iarna cu portiuni de drum acoperite cu zapada. In acest context, indicati trei aspecte pe care trebuie sa le aveti in vedere Inainte de plecarea in cursa in ceea ce priveste anvelopele.
2. Ati fost instruit sa adoptati un stil de conducere ecologic (EcoDriving). Indicati 3 avantaje ale conducerii ecologice.
3. In calitate de conducator auto verificati periodic nivelul lichidelor si lubrifiantilor. Indicati 2 aspecte urmarite in aceasta activitate.

RASPUNSURI:


1. Autovehiculul trebuie echipat cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune; sau sa monteze pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate; uzura anvelopelor sa fie la valorile prescrise;presiunea in anvelope sa fie cea prescrisa de fabricant.

2. Consum de combustibil redus; poluare redusa;solicitarile mecanice si termice minime; reducerea costurilor de exploatare;cresterea sigurantei rutiere.

3. Refacerea nivelul uleiului din motor; nivelullichidului de racire; nivelul lichidului de frana; nivelullichidului din rezervorul spaIatorului de parbriz; modificarea calitatii acestora; pierderile care se pot produce.

STUDIU DE CAZ NR.10

1. Intretinerea autovehiculului Intr-o stare tehnica buna este esentiala pentru siguranta circulatiei si reducerea costurilor de exploatare. Indicati 3 elemente pe care trebuie sa le aveti in vedere la Intretinerea motorului care au implicatii asupra consumului de combustibil si a performantelor motorului?
2. Managerul de transport v-a recomandat sa conduceti astfel Incat sa prelungiti durata de exploatare a sistemelor si echipamentelor ansamblului de vehicule. In acest context, indicati doua modalitati prin care puteti mari durata de functionare a componentelor franei de serviciu.
3. Conduceti un autocar cu 40 de locuri pe un drum in panta acoperit cu zapada. Cum veti actiona pentru a efectua manevra de oprire a autovehiculului?

RASPUNSURI:


1. Se va folosi numai uleiul prescris de fabricant; schimbarea uleiului din motor sa se faca la termenele prevazute in cartea tehnica; schimbarea filtrelor de ulei, de aer, de combustibil; schimbarea lichidului de racire la intervalele prevazute.

2.Folosirea franei de motor; franei de Incetinire; folosirea inertiei autovehiculului; folosirea combinata a franei de motor cu frana de serviciu.

3.Se va folosi frana de motor combinata cu precautie cu frana de serviciu.

STUDIU DE CAZ NR.11

In calitatea dumneavoastra de conducator auto la un operator de transport rutier urmeaza sa efectuati un transport de persoane contra cost prin servicii ocazionale pe ruta Bucuresti – Barcelona si retur.

1. Dupa Imbarcarea pasagerilor, verificati daca acestia sunt asezati pe scaune si ca au fixate centurile de siguranta dupa care va instalati la postul de conducere in vederea plecarii in cursa. Indicati reglajele/operatiunile pe care le faceti cu ocazia instalarii la postul de conducere in ordinea in care acestea trebuie facute.
2. Cunoasteti ca neadaptarea vitezei de circulatie este una din principalele cauze generatoare de accidente rutiere. Indicati 4 elemente/factori functie de care trebuie sa va adaptati viteza cu care circulati.
3. In timpul unei curse constatati ca aveti pana. Indicati cel putin 3 masuri de protectie pe care trebuie sa le respectati cu ocazia schimbarii unei roti.

RASPUNSURI:


1. Reglare scaun ;reglare si fixare centura de siguranta; reglare oglinzi retrovizoare reglare volan.

2. Aderenta; masa; starea drumului; vizibilitate; densitatea traficului; compozitia traficului.

3. Oprirea autovehicululi in afara partii carosabile sau cat mai aproape de acostament; echiparea cu vesta reflectorizanta; semnalizarea cu triunghiuri reflectorizante; imobilizarea prin introducerea Intr-o treapta inferioara de viteza si actionarea franei de stationare; utilizarea calelor; nu se patrunde sub vehicul cu nici o parte a corpului.

STUDIU DE CAZ Nr.12

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier contra cost de persoane prin servicii ocazionale in trafic international si transport de persoane contra cost prin servicii regulate in trafic national.

1. Inainte de plecarea in cursa verificati echipamentul minimal de siguranta al autobuzului. Ce contine acesta? Enumerati 5 elemente.
2. In tirnpul conducerii trebuie sa adaptati si sa mentineti o pozitie corecta la volan. Indicati 3 elemente pe care trebuie sa la aveti in vedere din acest punct de vedere.
3. Pe parcursul unei curse sunteti implicat Intr-un accident de circulatie. Nu sunteti ranit si aplicati masurile care se impun. Indicati primele 4 actiuni pe care le lntreprindeti si ordinea in care ele trebuie luate.

RASPUNSURI:


1.Stingatoare, triunghiuri reflectorizante, lampa portabila de iluminare, trusa medicala, vesta reflectorizanta, etc.

2.Reglarea scaunului, in Inaltime, adancime, pozitionarea spatarului; pozitionarea volanului a mainilor pe volan; reglarea oglinzilor retrovizoare; ajustarea centurii de siguranta.

3. Fac evaluarea accidentului ramanand prudent fara a ma pune in pericol in acest timp, semnalizarea si delimitarea zonei de pericol; apel 112; acordarea primului ajutor; protejarea urmelor de la locul accidentului.

STUDIU DE CAZ NR.13

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de persoane prin servicii ocazionale. Angajatorul va desemneaza sa efectuati un serviciu ocazional de transport persoane pe ruta Bucuresti-Berlin-Bucuresti.

1. Enumerati 5 verificari tehnice pe care trebuie sa le faceti inainte de plecarea in cursa la autobuzul cu care veti face deplasarea;
2. La plecarea in cursa managerul activitatii de transport v-a dat instructiuni pentru a adopta un stil de conducere economic si ecologic. Indicati 5 elemente necesare adoptarii unui stil de conducere economic si ecologic.
3. In Germania aveti portiuni de drum cu pante lungi. Ce sistem al autovehiculului utilizati pentru evitarea suprasolicitarii franei de serviciu? Enumerati 3 avantaje ale utilizarii acestui sistem.

RASPUNSURI:

1. nivelul uleiului motor, lichidului de racire, lichidul pentru spalarea parbrizului, parbrizul, stergatoarele, instalatia de spalare, verificare sumara privind starea franelor, directiei, pneurilor, functionarea farurilor, semnalizatoarelor, usile de serviciu,iesirile de siguranta, etc.

2. utilizarea optima a vitezei si a rapoartelor cutiei de viteze, asigurarea functionarii motorului in plaja de turatii economica, marcata cu verde pe turometru, utilizarea inertiei vehiculului, accelerari moderate, franare lina/treptata, utilizarea combinata a franelor si a franei de Incetinire.

3. sistemul de franare de Incetinire, reduce uzura franei de serviciu, mareste durata de utilizare a componentelor franei de serviciu, evita supraincalzirea componentelor de frictiune ale franei de serviciu, ale pneurilor, etc.

STUDIU DE CAZ NR.14

1. Cu ocazia verificarilor tehnice ati constatat ca presiunea in pneuri este de 7,3 bari. Presiunea recomandata de catre constructor este de 8 bari. Ce faceti in acest caz si de ce? Justificati raspunsul indicand 3 consecinte ale circulatiei cu presiunea de 7,3 bari.
2. Autobuzul este echipat cu tempomat si pe autostrada decideti sa beneficiati de avantajele utilizarii sale. Cunoasteti faptul ca utilizarea tempomatului combinata cu anumite comenzi actionate de conducatorul auto pot provoca socuri in transmisie. In ce situatii trebuie sa va asteptati ca pot apare socuri in transmisie cand utilizati tempomatul? Enumerati 2 asemenea situatii.

3. La cursul de pregatire profesionala precum si prin instructajul efectuat de persoana desemnata sa conduca permanent si efectiv activitati de transport ati fost Invatat ca in calitate de conducator auto principala dumneavoastra responsabilitate o constituie siguranta si confortul pasagerilor. Indicati 5 modalitati privind stilul de conducere prin care asigurati siguranta si confortul pasageri lor.

RASPUNSURI:

1. cresterea semnificativa a consumului de combustibil, cresterea rezistentei la rulare, uzura prematura a anvelopelor , supralncalzirea pneurilor , actionare ingreunata a directiei.

2. Ia actionarea pedalei de acceleratie, la actionarea pedalei de frana, la dezactivarea tempomatului.

3. conducere preventiva, conducere defensiva, controlul si echilibrul fortelor laterale si longitudinale, franare lina treptata, accelerari moderate, adaptarea vitezei in curbe pentru a se diminua fortele laterale, diminuarea socurilor din transmisie prin actionarea corespunzatoare a pedalei de ambreaj si sincronizarea cu pedala de acceleratie, utilizarea adecvata a treptelor de viteza corelate cu turatia motorului, etc.

STUDIU DE CAZ NR.15

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de persoane prin servicii ocazionale. Angajatorul va desemneaza sa efectuati un serviciu ocazional pe ruta Bucuresti-Viena-Bucuresti cu un grup de 25 de persoane care se deplaseaza la o conferinta la Viena. Deplasarea se efectueaza cu un autocar utilizat de operatorul de transport in leasing.
Plecarea din Bucuresti este programata luni la ora 07:00.
Viteza medie de deplasare a autobuzului este de 50 Km/h.

1. Precizati 5 documente pe care trebuie sa le prezentati inspectorilor ISCTR cu ocazia unui control in trafic, exceptand permisul de conducere, certificatul de Inmatriculare, (ro)vinieta, cartea de identitate sau pasaportul si asigurarea RCA.
2. Enumerati 3 Indatoriri sau obligatii pe care le aveti la Imbarcarea pasageri lor.
3. Prima zi de deplasare se termina cu oprire la Arad unde grupul se va caza pentru odihna pana marti ora 08:00. La ce ora este posibil sa ajungeti la Arad daca respectati reglemantarile in vigoare privind perioadele de conducere si de odihna. Distanta Bucuresti-Arad este de 500 km. Justificati raspunsul.
4. Pentru ziua de miercuri este programata plecarea spre tara. Programul este urmatorul
– 07:00-8:00 transportul grupului la conferinta;
– 08:00-15:00 asteptarea grupului;
– 15:00 plecarea spre tara;
Pana la ce ora puteti conduce in ziua de miercuri?

RASPUNSURI

1. documentul de transport pentru servicii ocazionale de transport persoane in interiorul UE, copia conforma a licentei de transport, certificatul de competenta profesionala a conducatorului auto, legitimatia de serviciu a conducatorului auto, contractul de transport, contractul de leasing in original sau copie conforma cu originalul, asigurarea pentru persoanele transportate si bagajele acestora, in copie;

2. verificarea componentei grupului de persoane cu cel din documentul de transport, asigurarea urcarii/coborarii bagajelor in/din portbagajul autovehiculului, sa opreasca pentru urcarea sau coborarea persoanelor transportate numai in locurile prevazute in contractul de transport

3. Ora 19:30

STUDIU DE CAZ NR.16

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de persoane prin servicii regulate pe traseul Burcuresti-Focsani cu statii intermediare pentru imbarcarea/debarcarea pasagerilor la Buzau si Rm. Sarat. Traseul se efectueaza cu un autobuz care are o capacitate de 30 locuri pe scaune si 10 locuri in picioare.

1. In statia de plecare din Bucuresti sunt 30 de pasageri care doresc sa ajunga la urmatoarele destinatii.
– 20 de pasageri la Focsani;
– 10 pasageri la Buzau;
– 12 pasageri la Rm. Sarat.
Cati pasageri puteti imbarca? Justificati raspunsul.
2. Cate diagrame tahograf trebuie sa prezentati cu ocazia unui control in trafic?
3. La plecare din statia intermediara Buzau constatati ca sunteti in intarziere cu 15 minute fata de graficul de circulatie datorita conditiilor de trafic. Cum procedati in aceasta situatie?
4. Cum procedati din punct de vedere al utilizarii diaqrarnelor tahograf in cazul in care la Focsani trebuie sa schimbati autobuzul din motive tehnice?

RASPUNSURI:

1. 30 de pasageri, capacitatea pe scaune a autobuzului

2. ziua curenta si ultimele 28 de zile

3. conduc in continuare in conditii de siguranta si confort deoarece principala responsabilitate o constituie siguranta si confortul pasagerilor si nu respectarea graficului de circulatie

4. se noteaza pe partea versa a diagramei tahograf numarul de inmatriculare al noului autovehicul, kilometrajul si ora la care s-a efectuat schimbarea.

STUDIU DE CAZ Nr.17

In calitatea dumneavoastra de conducator auto la un operator de transport rutier efectuati transport rutier public de persoane.

1. Pentru efectuarea transportului vi s-a repartizat un autobuz. in cadrul pregatirilor pentru plecarea in cursa verificati echipamentul minimal de siguranta al autobuzului. Ce contine acesta? Enumerati 5 elemente.
2. In timpul efectuarii unei curse observati ca se degaja fum de la roata
spate stanga. Care sunt masurile pe care le luati? Enumerati 5 dintre ele.
3. Cu ocazia efectuarii unui transport de persoane sunteti implicat intr-un accident de circulatie. Nu sunteti ranit si participati la acordarea primului ajutor victimelor.
Ce se va scrie pe biletul, care se prinde langa garoul aplicat unei persoane cu hemoragie puternica?

RASPUNSURI:

1. stingatoare, triunghiuri reflectorizante, lampa portabila de iluminare, trusa medicala, vesta reflectorizanta, etc.

2. oprirea autovehiculului intr-un loc sigur, actionare frana de stationare, indicarea pasagerilor sa se deplaseze la o distanta sigura fata de autovehicul, deschidere usi pentru a permite pasagerilor sa coboare, oprire motor, intrerupere circuit baterie prin actionare intrerupator general, daca este posibil, indentificare sursa foc, informare servicii de urgenta, utilizarea stingatoarelor pentru stingerea incendiului, daca stingerea incendiului se poate face fara pericol, amplasare triunghi reflectorizant, etc.

3. ora si minutul cand s-a aplicat garoul

STUDIU DE CAZ Nr.18

Sunteti angajat in calitate de conducator auto la un operator de transport rutier care efectueaza transport rutier public de persoane prin servicii ocazionale. Angajatorul va desemneaza sa efectuati un serviciu ocazional de persoane pe ruta Bucuresti-Paris-Bucuresti cu un grup de 40 de persoane

1. Operatorul de transport impune o conduita profesionala exigenta pentru conducatorii auto angajati.
Ce trebuie sa faceti privind comportamentul/modul de viata/alimentatia etc., pentru a va afla Intr-o buna forma fizica si mentala Inainte de plecarea in cursa?
Indicati 5 factori care contribuie la asigurarea unei forme fizice si mentale bune
2. pe parcursul derularii cursei Bucuresti-Paris-Bucuresti aveti obligatia sa faceti controale de securitate asupra vehiculului pentru a preveni eventuale acte de infractionalitate transfrontaliera? Cu ce ocazii efectuati aceste controale?
3. In timpul deplasarii se produce explozia unui pneu de la puntea fata a autocarului. Cum procedati pentru oprirea autovehiculului?

RASPUNSURI:

1. Alimentatie rationala si echilibrata, suficienta, evitarea alimentelor prea grase, odihna suficienta, exercitii fizice, nu se consuma alcool, substante halucinogene, droguri, nu se administreaza medicamente care afecteaza capacitatea de conducere, etc.

2. Cu ocazia fiecarei opriri pe durata careia autovehiculul nu a fost In campul vizual al conducatorului auto pentru a putea fi supravegheat.

3 Mentinerea unei traiectorii sigure, franare precauta, utilizare treapta inferioara de viteze.

Va dorim mult succes la examenul ARR!

.

Pagini: Contact - Termeni si conditii - Despre noi. Legaturi importante: ANPC

Copyright @ 2019 - Toate drepturile rezervate - I-DRPCIV.ro - Chestionare atestate soferi ARR